Tuesday, March 10, 2009

luahan hati...seorang ibu n isteri...n anak...

Entah apa ke kesnyer pagi ni hati rasa sayu jeek...dok mengenangkan masalah yang aku tanggung nie...mungkin tak le berapa berat sangat tapi...kadang2 bleh buat aku jadi angin satu badan n tiba2 nak melenting...terutama ngan anak2...(maafkan ibuu...)

actually..aku ni tinggal dengan mak aku skali...aku ini dua beradik jeek..mak takde sape orang jaga..so sebagai seorang anak..terutamanya perempuan..aku rasa tanggungjawab aku utuk menjaga mak tu wajib digalas....walaupun hati ni kadangkala teringin nak hidup sendiri...."takpe...selagi dia ada..ini la bakti aku sebagai seorang anak..."

tapi kadangkala tuuu...biasalah kan...ada benda yang tak menepati citarasa mak aku ni... terkecik hati...tersentuh....(tak yah le aku mention sebabnyer)...tugas aku ni sebagai seorang anak n isteri kadangkala terganggu dengan jadinyer benda2 ni....aku tersepit kat tengah2....mana nak backup suami n anak2....mana nak backup mak...eeiiihhh...penin..peninn...rasanya bleh jadi stress aku ni

....aku selalu berdoa agar aku diberi kesabaran yang tinggi dan boleh absorb semua masalah yang melanda aku ni dengan tenang n tak mengecilkan hati kedua2 belah pihak.....tapi syurga aku di kaki suami....patut ke aku nak ikut n patuh benda yang aku tak bleh buat kat suami n ank2 aku...?????.....tabahkanlah hatiku ini...n syukur aku diberi suami yang amat memahami n mempunyai kesabaran yang tinggi..........

4 comments:

Mulberi said...

Sabar mai yekk... bile dah tersepit mcm ni, mmg serba salah dibuatnye.. samaada kena berbincang baik2 dgn your mother (tp susah sket la.. takut ade yg kecik hati)OR bterusan mintak diplomasi suami (Alhamdulillah dpt suami yg sggup berkompromi)- and final choice, buat mcm takde ape2 yg berlaku.. serahkan semuanya pd ALLAH, mohon kekuatan & kudrat drNya..

Maizatul said...

tq2..for ur advice....

dianaibrahimali said...

MAI....
aku pesan satu jer...jglah ibu kita sementara dia msh ada...jgn nant bila dia dah xde br kita menyesal..mcm aku....xde gunanya....

Maizatul said...

btol le tu diana....tapi kadang2 kesabaran tu tak berapa nak tinggi..ape2 pun sabar...n terus bersabar....tq 4 teh advice